Català

Salta el menu

Menú d´idiomes


Barça-United, la final global


Torna a l´inici de la plana

Contingut

Enllaç al contingut associat

Club

24.05.2011 14:05

La final de la Champions més global, de la televisió a les xarxes socials

Miquel Pellicer


La gran final de la UEFA Champions League ja fa dies que s’està jugant a la xarxa. De fet, Barça i Manchester són els dos clubs esportius amb més projecció a Internet.


La final de la Champions més global, de la televisió a les xarxes socials

Etiquetes en català a tot el món
L’ús intensiu de ‘hashtags’ per promocionar esdeveniments s’ha convertit en una dinàmica habitual que ha estat molt ben rebuda per l’afició blaugrana. Etiquetes com #graciesequip, #animsabidal o #wembleyfcb per exemple ja han estat ‘trending topic’ (TT), i han posicionat el català com una llengua amb dimensió universal.

Cal subratllar que en el cas de #campionsFCB, aquesta etiqueta en català es va convertir en el primer TT mundial en català de la història del Club. Milers de barcelonistes d’arreu del món van celebrar la tercera Lliga consecutiva del FC Barcelona amb la paraula proposada des del Club a través de les xarxes socials.
El pròxim 28 de maig a Wembley no només es viurà la final de la Champions, sinó també el pols entre les dues aficions amb més seguidors a les xarxes socials. El Barcelona, líder mundial en aquest àmbit, té en el United un dels seus principals rivals en l’àmbit de les noves tecnologies.

I és que en el cas del Barça, aquesta aposta és una estratègia cabdal en l’àmbit de la seva comunicació. No es tracta només de dir, sinó també que els barcelonistes d’arreu del món diguin la seva i participin de tot allò que succeix al Club els 365 dies de l’any.

La final de la Champions del 2009, en què el FC Barcelona precisament contra el ManU va aconseguir la seva tercera corona continental, va ser vista per una mitjana de 109 milions de persones a tot el món –i una audiència acumulada de 145,1 milions d’espectadors- i va superar la Super Bowl de futbol americà. Enguany, les xarxes socials jugaran un paper clau com a factor exponencial per a un fenomen que transcendeix l’àmbit purament esportiu i es preveu que 113 mitjans de comunicació segueixin la final per retransmetre-la per més de 200 països. L’audiència potencial és de 160 milions d’espectadors de mitjana i s’arriba a quotes màximes de 300 milions de persones.

Més enllà de la televisió, els barcelonistes participen a les xarxes socials –en el món anglosaxó conegudes com a ‘social media’- a través de diferents canals, principalment a través de Facebook, Twitter, Youtube i Barça Fans , la comunitat oficial ‘on-line’. En aquest darrer àmbit, l’afició participa en la votació dels millors jugadors del partit, en porres, premis exclusius i gaudeixen de tota mena d’ofertes de marxandatge, entrades, concursos i promocions.

Més de 15 milions a Facebook

El Manchester United i el FC Barcelona són dues grans potències també al Facebook. El Barça passa per ser el clar dominador d’aquesta xarxa social, en què representa la posició número 1 en el rànquing de clubs esportius d’arreu del món i la 59a en el còmput global de pàgines. El Manchester també té uns números força bons. Avui és el segon club d’Europa en nombre de fans i representa la 64 pàgina amb més fans del món. El ‘resultat’ avui és de 14.154.713, pels anglesos a 15.045.346, i la diferència continua al voltant del milió de fans.

3 comptes del Barça a Twitter

Però més enllà dels números, Barça i 'red devils' gestionen les seves comunitats de manera molt diferent, fet que s’evidencia fent un cop d’ull al Twitter. El Barça trasllada la cultura participativa i democràtica del Club a la xarxa, on ofereix 3 comptes diferents que donen resposta a la riquesa cultural del Club: el català , el castellà i l’ anglès són les llengües que es potencien. El Manchester, per contra, no té cap compte oficial a Twitter.

A títol personal, Carles Puyol, Andrés Iniesta, Gerard Piqué, Víctor Valdés, Adriano, Dani Alves i Thiago Alcántara tenen comptes propis –a més a més del president barcelonista Sandro Rosell- a Twitter, mentre que pels ‘red devils’ hi són presents Wayne Rooney, Michael Owen, Gary Neville, Chris Smalling, Nani, Antonio Valencia i Rio Ferdinand.

Noticies del Club

Revista Barça


Patrocinadors oficials


Copyright - FCBarcelona | Nota Legal | Venda entrades | Aquesta pàgina web és l´única oficial del FC Barcelona

Segueix-nos a: Facebook | Twitter | Youtube | RSS


Torna a l´inici del contingut d´aquesta plana
Torna a l´inici de la plana