Català

Salta el menu

Menú d´idiomes


Ibarçadabra, la nova febre de Suècia


Torna a l´inici de la plana

Contingut

Enllaç al contingut associat

Club

09.11.2009 11:26

Ibarçadabra, la nova febre de Suècia

www.fcbarcelona.cat


En els tres mesos que fa que Zlatan Ibrahimovic és al Barça, s’han donat d’alta 320 nous socis residents a Suècia, s’han batut rècords d’audiència amb partits del Barça al país escandinau i s’ha multiplicat l’interès dels suecs per venir al Camp Nou.


Són només alguns exemples de la nova febre que es viu a Suècia per tot el que tingui a veure amb Ibrahimovic i el Barça. Zlatan, tal com se’l coneix a Suècia, s’ha convertit en un ídol nacional, en un referent tan global com la marca Ikea i en un motor econòmic del país. Barça TV explica les característiques d’aquesta febre en una nova edició del programa ‘Porta 104’.

“Zlatan és com un huracà”

Aquesta afirmació és de Lenny Norgren, director de ‘Sports International’, una de les agències de viatges autoritzades pel Barça a vendre entrades per accedir a l’estadi. El punt de vista de Lenny és contundent: “Quan va venir Larsson va ser com una tempesta en sentit positiu. Amb Zlatan, és com un huracà. És increïble. Aquest estiu vam haver de canviar les vacances de tres persones perquè no donàvem l’abast. En 25 anys d’experiència no havia vist res igual. I continua”.

Presència constant als mitjans suecs

La unió entre Ibrahimovic i el FC Barcelona ha multiplicat exponencialment la presència mediàtica del davanter blaugrana. “Cada vegada que tenim una notícia de Zlatan l’hem de posar davant de tot de l’informatiu. Des que juga al Barça hem triplicat l’audiència”. Són paraules d’Anna Brolin, presentadora del programa ‘Estudio la Liga’ que emet TV4 Sport, el canal temàtic que té els drets de la Lliga espanyola a Suècia fins a l’any 2012.

Zlatan_3.jpgA la premsa escrita passa exactament el mateix. Els dos diaris més populars del país mantenen a Barcelona dos enviats especials de manera regular. Johan Orrenius, redactor del diari ‘Expressen’, ho té clar: “A començament de temporada dedicàvem vuit o nou pàgines diàries al Barça. Ara, tres o quatre. Tenim el millor esportista suec al millor equip del món. És una combinació guanyadora per al diari”.

Més que un futbolista

La figura d’Ibrahimovic va més enllà del que és futbol. Segons un estudi suec, s’ha convertit en el número 1 en popularitat internacional, i per a les empreses sueques, Zlatan afavoreix la possibilitat de fer negocis a l’estranger. Per Joan Josep Pallàs, periodista bon coneixedor del món Barça que actualment està d’excedència a Estocolm, “té un tractament que transcendeix allò que és merament esportiu. És una referència per al país. Té tant o més impacte que qualsevol referent suec, com ara Stieg Larsson, Ikea, Abba o Björn Borg”.

La Penya Barcelonista de Suècia també ha patit la nova febre. Des que Zlatan juga al Barça té 100 nous afiliats. És clar que per descobrir l’abast exacte de la Ibarçadabra caldrà veure Barça TV, aquest dimarts, a les 20.30 h.
Ibarçadabra, la nova febre de Suècia

Per visualitzar aquest contingut és necessari que descarregueu l'última versió del Flash Player


Horaris d’emissió
‘Ibarçadabra, la nova febre de Suècia’ forma part de la sèrie de reportatges que emet quinzenalment Barça TV titulada ‘Porta 104’. L’equip del programa es va desplaçar fins a Suècia per copsar, en primera persona, la repercussió d’Ibrahimovic i el Barça al país escandinau. El resultat és un reportatge de 24 minuts que es podrà veure en aquests horaris d’emissió:

Dimarts 20.30 h
Dimecres 10 h i 17.30 h
Dijous 15.30 h
Divendres 11.30 h i 21 h


Comparteix a

Noticies del Club

Revista Barça


Patrocinadors oficials


Copyright - FCBarcelona | Nota Legal | Venda entrades | Aquesta pàgina web és l´única oficial del FC Barcelona

Segueix-nos a: Facebook | Twitter | Youtube | RSS


Torna a l´inici del contingut d´aquesta plana
Torna a l´inici de la plana