06.06.2010 11:42
Marc Guillén
La Universitat de Vic està duent a terme un estudi exhaustiu del procés electoral al FC Barcelona i el seguiment que està tenint als mitjans de comunicació.
Observatori Eleccions Barça 2010. Així és com anomenen aquest seguiment que estan fent uns 25
alumnes de quart de periodisme sobre el ressò mediàtic del procés electoral des del dia que es van
convocar les eleccions.
Per què una universitat estudia les eleccions del Barça?
Com a treball de final de carrera, la Universitat de Vic va apostar per les eleccions a la
presidència del FC Barcelona, perquè “és un tema de màxima actualitat; en conjunt podíem fer
un estudi amb rigor cièntifíc i també ens servia per fer una tasca pedagògica en la formació
d’agenda en els mitjans”, explica el codirector de la recerca, Xavier Ginesta.
Quins mitjans estan sent analitzats?
L’Observatori s’està basant en els diaris catalans d’àmbit esportiu,
comarcal i també generalista, a més de TV3 i Barça TV. Els universitaris estan seguint fins i tot
les noves plataformes digitals com són Facebook, Twitter, Youtube, Flickr i Blogs. L’únic
mitjà que els estudiants no estan analitzant és la ràdio, per la dificultat de medició que suposa.
Les noves tecnologies estan sent claus?
Les noves plataformes digitals obren una nova manera de comunicació que té el seu punt fort
en la la interacció, perquè els socis poden fer comentaris de la campanya als candidats i aquests
els responen directament. El Guillem Freixa, un dels encarregats de seguir la campanya 2.0, ha
explicat els resultats reveladors que han aconseguit fins ara: “És la novetat i tots
s’hi han posat. Ingla Ferrer i Rossell ho han utilitzat moltíssim, i Benedito força.
Curiosament, o no, els que no han passat el tall de les signatures no utilitzaven amb tanta
regularitat ni qualitat les noves xarxes socials”.
Quin candidat està tenint més presència als mitjans?
“Rossell, Ingla i Ferrer són els candidats que encapçalen el rànquing
d’aparicions en els diaris”, assegura Carles González, membre de l’Observatori.
Una mica més enrere hi ha Benedito, que els darrers dies està ocupant més espai als mitjans de
comunicació.
Quins temes estan centrant la campanya?
Els estudiants han comprovat que els continguts de la precampanya han anat evolucionant amb
el pas dels dies: “Entre el 27 de maig i el 10 d’abril la gestió de Laporta ha centrat
l’agenda. A partir del 10 de maig, els temes relacionats amb els socis i sobretot les
disputes entre els candidats han monopolitzat les declaracions”, assegura la Clara Martínez.
Ella mateixa es mostra un pèl sorpresa per l’escalada ‘d’atacs’ entre
candidats: “La campanya va començar sent molt suau, els candidats només presentaven les seves
propostes, però a mesura que s’ha anat avançant s’han anat trepitjant, sobretot amb el
tema Rossell i Ingla. No ens esperavem que les polèmiques arribéssin fins a aquest punt”.
Fes clic sobre els diferents informes si els vols consultar:
Per visualitzar aquest contingut és necessari que descarregueu l'última versió del Flash Player
Copyright - FCBarcelona | Nota Legal | Venda entrades | Aquesta pàgina web és l´única oficial del FC Barcelona