Català

Salta el menu

Menú d´idiomes


"A Miami, aportarem la imatge i la marca"


Torna a l´inici de la plana

Contingut

Enllaç al contingut associat

Club

20.10.2008 19:29

"A Miami, aportarem la imatge i la marca Barça"

Vanessa Forns


El director general corporatiu del FC Barcelona, Joan Oliver, ha explicat els detalls de la recent proposta presentada pel club a Miami per convertir-se en copropietari d'un club de la MLS i ha assegurat que no suposa cap risc financer.


En una roda de premsa, Joan Oliver ha aclarit que aquesta proposta , que comporta cap cost econòmic per al club, no està plantejada com a una operació comercial, sinó que està pensada “per reforçar la presència i l’impacte del FC Barcelona als Estats Units ”. És per aquest motiu que “totes les decisions esportives i d’imatge estarien en mans del FC Barcelona”.

Una lliga consolidada

Joan Oliver ha insistit que aquest “és un projecte amb clares perspectives de futur” i que s’ha escollit aquest moment per fer aquesta proposta tenint en compte que la Major League Soccer (MLS) està actualment “més consolidada” i gaudeix d’un “pes específic”. A més, “hem trobat el lloc i les persones ideals per a dur a terme aquesta franquícia”, ha afegit el director general corporatiu de l’entitat.

Les claus del mercat de Miami

En aquest sentit, Joan Oliver ha explicat, entre d'altres coses, que l’equip tindria la seva seu a Miami, un dels grans mercats televisius nord-americans (conjuntament amb Nova York, Los Angeles i Chicago), que encara no té un equip de la MLS. "És un forat que cal omplir", ha comentat. Oliver ha indicat també que, a dia d’avui, la ciutat de Miami “està patint modificacions pel que fa a la composició de la seva població, ja que està rebent gent d’altres països d’Amèrica Llatina que sí tenen tradició de futbol”.

Un estadi ben ubicat

A més d'aquestes dades, la proposta blaugrana compta amb un altre punt fort: l'estadi. Es tracta del terreny de joc de la Florida International University, amb una capacitat per a 18.000 espectadors (ampliable fins a 25.000) i situat en una ubicació estratègica dins de la ciutat, en una àrea activa econòmicament. Per tot plegat, Oliver considera “que aquesta llicència pot funcionar”.

Sense risc financer

El cost inicial de la franquícia es de 40 milions de dòlars, xifra que aportaria un grup d'inversors encapçalats pel bolivià Marcelo Claure, que dirigeix l'empresa més gran dels Estats Units en mans d'una persona d'origen llatí. El Barça, en canvi, no hauria d'assumir cap risc financer. “En tot cas, el risc estaria en el nostre prestigi mundial, i és per això que ens impliquem plenament en la gestió esportiva de l’equip”, ha dit. “Nosaltres aportem la imatge i la marca”, ha afegit en aquesta mateixa línia.

Amb el coneixement de la Junta directiva

Sobre el desenvolupament de les negociacions, el director general corporatiu del Barça ha explicat que “s’ha tractat amb la discreció que requereix un tema quan està pendent de decisions”. En qualsevol cas, Joan Oliver ha volgut deixar molt clar que aquest procés s’ha engegat “amb el total coneixement de la Junta directiva”, i ha anunciat que aquesta es reunirà el pròxim dimarts 28 d’octubre per aprovar-lo. En el cas que la proposta tirés endavant, “seria plantejada als compromissaris en l’assemblea ordinària de l’any”.

La roda de premsa ha comptat amb la presència del vicepresident de màrqueting i media, Jaume Ferrer, i el vicepresident esportiu, Rafael Yuste.

“A Miami, aportarem la imatge i la marca Barça“

Per visualitzar aquest contingut és necessari que descarregueu l'última versió del Flash Player


“Hem de lluitar per ser sempre els primers”
A la pregunta sobre quina creu que pot ser la resposta de la massa social barcelonista davant aquest projecte, Joan Oliver ha estat rotund: “La massa social del club sap que hem d’estar a la primera fila, competint a nivell mundial. Nosaltres tenim un model únic al món, i és una realitat que ara per ara no només hem de competir amb altres models de gestió d'empresaris de països de l’Est, sinó també de models multimilionaris com els que estan sorgint al Golf d’Aràbia. La nostra gran arma és ser presents al món, créixer i lluitar per ser sempre els primers”.

Per tant, aquest projecte ha de permetre al Barça "poder competir amb altres economies del futbol", molt diferents a la del Barça –com és sabut, una entitat propietat dels seus socis-, però amb l'objectiu de "ser un club gobal que al mateix temps ens permeti defensar la nostra filosofia".


Comparteix a

Noticies del Club

Revista Barça


Patrocinadors oficials


Copyright - FCBarcelona | Nota Legal | Venda entrades | Aquesta pàgina web és l´única oficial del FC Barcelona

Segueix-nos a: Facebook | Twitter | Youtube | RSS


Torna a l´inici del contingut d´aquesta plana
Torna a l´inici de la plana