Català

Salta el menu

Menú d´idiomes


El segon club més mediàtic


Torna a l´inici de la plana

Contingut

Enllaç al contingut associat

Club

23.02.2009 18:14

El segon club més mediàtic

www.fcbarcelona.cat


El FC Barcelona es manté com a segon equip més mediàtic del món, però és el referent al mercat d'Amèrica, segons un estudi. A nivell individual, Messi també se situa en segona posició, després de Cristiano Ronaldo.


chivassfcb_x3x.jpgNomés el Manchester United supera en valor mediàtic al FC Barcelona, segons un estudi del grup d'Economia, Esport i Intangibles (ESI-rg) de la Universitat de Navarra. Els èxits esportius del conjunt anglès durant la temporada 2007/08, en què va aconseguir la Premier i la Lliga de Campions, contribueixen de manera decisiva a aquesta posició de lideratge, amb 89,6 punts de valor mediàtic.

El Barça es manté com a segon equip més mediàtic del món, amb 72, 8 punts, malgrat haver perdut 7 punts respecte a la classificació anterior. Els autors de l'estudi ho atribueixen a la pèrdua de jugadors de "gran pes mediàtic, com són Ronaldinho (traspassat a l'AC Milan) i Deco (al Chelsea)". El Chelsea és precisament el tercer classificat, amb 67,2 punts, per davant del Liverpool (60,2), AC Milan (59,7), Reial Madrid (49,9) o Arsenal (46,8).

Gran presència a Amèrica

xakhtar-fcb_x10x.jpgMalgrat això, l'estudi destaca la importància de la presència del FC Barcelona al continent americà: "En l'important mercat d'Amèrica, el FC Barcelona és en aquests moments el principal referent, ja que és el club europeu més mediàtic en països com l'Argentina, Mèxic, Xile o Colòmbia."

Lluita entre Cristiano i Messi

A nivell individual, Cristiano Ronaldo (Manchester United), amb 19,2 punts, segueix sent també el primer, però Leo Messi, amb 18,3, ha retallat gairebé 6 punts la distància que existia, el juny passat, amb el jugador portuguès.

ronaldo_fifa.jpgEls autors de l'estudi, els professors Francesc Pujol i Pedro García del Barrio, sostenen que "part de l'impacte mediàtic rebut per Cristiano Ronaldo a la primera meitat de la temporada se sustenta en els premis individuals rebuts pel seu rendiment en la temporada anterior”. “Per tant, la lluita per la supremacia mediàtica mundial es resoldrà en funció dels èxits esportius que aconsegueixin els dos clubs (Manchester United i FC Barcelona) al final de la temporada", conclouen.

FCB-SPORTING_x16x.jpgEn aquesta classificació individual hi ha dos jugadors més del FC Barcelona entre els 20 primers classificats: Thierry Henry, en 16a posició (8,2 punts), i Samuel Eto'o en 18a (7,7).

El mètode

Per calcular aquest valor mediàtic, el grup ESI-rg de la Universitat de Navarra utilitza dues variables principals: la presència en els mitjans de comunicació i la popularitat, comptada a partir de la seva presència en pàgines web que estiguin vinculades als jugadors o equips.

Fes clic aquí per descarregar-te el resum de l'estudi de la Universitat de Navarra (document pdf en castellà).
El segon club més mediàtic
Guardiola, en vuitena posició
A banda dels equips i jugadors, l'estudi també analitza els tècnics. Malgrat que aquesta és la seva primera temporada com a entrenador del primer equip del Barça, Pep Guardiola també apareix en el rànquing de tècnics més mediàtics. En concret, ocupa la vuitena posició, amb 14 punts, allunyat del trio líder: Ferguson (Manchester United), amb 29,7 punts; Wenger (Arsenal), 24 punts; i Mourinho (Inter) 20,8.


Comparteix a

Noticies del Club

Revista Barça


Patrocinadors oficials


Copyright - FCBarcelona | Nota Legal | Venda entrades | Aquesta pàgina web és l´única oficial del FC Barcelona

Segueix-nos a: Facebook | Twitter | Youtube | RSS


Torna a l´inici del contingut d´aquesta plana
Torna a l´inici de la plana