Català

Salta el menu

Menú d´idiomes


La gira més social


Torna a l´inici de la plana

Contingut

Enllaç al contingut associat

Club

07.08.2007 02:14

La gira més social

David Saura


De la mà de la Fundació del FC Barcelona, els objectius socials també tenen protagonisme destacat en aquesta gira i contribueixen al posicionament de l’entitat com a ‘Més que un club al món’.


Tradicionalment, la preparació esportiva i els compromisos comercials han estat els eixos principals de les gires, trobant sempre el punt correcte d’equilibri. En aquesta ocasió, però, el FC Barcelona, a través de la seva Fundació, ha volgut anar una mica més enllà, deixant empremta del compromís social que històricament ha caracteritzat l’entitat.

Accions concretes

Aquesta voluntat s’expressa a través d’actes solidaris com el que va fer-se al Beijing International Conference Centre, on el Barça va ser una part fonamental de la gala benèfica per recaptar fons per a les persones amb discapacitats físiques. I també es veurà reflectit en un altre sopar del mateix tipus que es farà a Hong Kong, en aquest cas organitzat per la Spinal Injury Fundation i el United Christian Hospital, a benefici de les persones afectades per lesions medul•lars.

fundacion_01.jpgEs tracta de dos exemples que reflecteixen el compromís social del club i que donen sentit al cercle virtuós que en els últims anys ha fet rodar la vessant esportiva i econòmica del club. Per explicar aquesta vocació de fer costat als més vulnerables i per tancar nous acords amb institucions i organismes locals, durant aquesta gira asiàtica s’han desplaçat amb la comitiva blaugrana el director general de la Fundació, Lander Unzueta, i la seva directora de Projectes Internacionals, Marta Segú.

L’activitat de la Fundació

Tots dos són els encarregats, entre d’altres coses, d’aconseguir que la notorietat global del Barça, reforçada a través de l’acord amb l’Unicef, serveixi per obrir les portes de la cooperació i la solidaritat a molta més gent. També han estat al front de la densa activitat desenvolupada per la Fundació en aquesta última temporada, on els projectes XICS (Xarxa Internacional de Centres Solidaris), JES (Jornades d’Esport Solidari) i el desenvolupament de l’acord amb l’Unicef han acaparat gran part de les accions desenvolupades, tant a Catalunya com a l’estranger.

Nous reptes

La Fundació FC Barcelona, que representa la identitat social del club, ja afronta nous projectes per a aquesta temporada, fent servir el futbol (allò que dóna més notorietat a la institució) com una eina i no com una finalitat per aconseguir el compromís de la societat.

Iniciatives com ‘Juga-la’, emmarcada dins el projecte d’Esport i Ciutadania, són algunes de les noves iniciatives que s’estan posant en marxa amb la nova temporada, on s’incidirà especialment en els àmbits de l’educació i la salut. Sense oblidar l’aspecte social que, per exemple, ha de permetre que els nens i nenes de molts racons del món puguin gaudir del dret al lleure.
Lander Unzueta, director general de la Fundació, explicant els projectes.
Lander Unzueta, director general de la Fundació, explicant els projectes.
La bona feina i la bona imatge
El president Joan Laporta assegura que la tasca de la Fundació no és només una feina per millorar la imatge del club i es mostra orgullós de la tasca desenvolupada. El president afirma que amb les iniciatives que s’han posat en marxa es combina el màrqueting convencional amb els valors solidaris del club. “Fem màrqueting social i com a institució assumim la responsabilitat social corporativa. Hem estat pioners i aquesta bona imatge és una conseqüència de la bona feina”, reflexiona.


Comparteix a

Noticies del Club

Revista Barça


Patrocinadors oficials


Copyright - FCBarcelona | Nota Legal | Venda entrades | Aquesta pàgina web és l´única oficial del FC Barcelona

Segueix-nos a: Facebook | Twitter | Youtube | RSS


Torna a l´inici del contingut d´aquesta plana
Torna a l´inici de la plana