La Fundació FC Barcelona i la Fundació Banc dels Aliments recapten més de 200.000 quilos d’aliments amb “Enviem la fam a la porra”. El repartiment a les entitats socials beneficiàries es completarà durant les properes setmanes.
“Enviem la fam a la porra”, la campanya de recapte d’aliments que la Fundació FC
Barcelona, en col•laboració amb la Fundació Banc dels Aliments, ha dut a terme durant el mes
d’abril, s’ha tancat amb una xifra final molt positiva. En total s’han recaptat
201.804 quilos d’aliments, gràcies a la sensibilitat de la societat catalana amb un problema
que toca de prop moltes famílies de casa nostra.
Gran implicació del barcelonisme
Els socis i aficionats del FC Barcelona s’han bolcat en la
campanya, tant en els tres recaptes presencials del mes d’abril com en les donacions
efectuades al web oficial www.enviemlafamalaporra.org. També han participat en la campanya quinze
escoles d’arreu de Catalunya, diverses penyes barcelonistes i cinc empreses patrocinadores:
Arròs Montsià, Pastes Gallo, Llet Nostra, Borges i Sorli Discau. La campanya també ha comptat amb
la col•laboració en la Fundació The Love Comes, Cartonajes Petit i Vallesana Services.
Uns 100.000 beneficiaris
Actualment els aliments es troben als diferents magatzems de les delegacions
territorials de la Fundació Banc dels Aliments i es repartiran durant les pròximes setmanes entre
les més de 300 entitats catalanes que col•laboren habitualment amb aquesta Fundació. Un cop
feta la classificació, els aliments es distribueixen en funció de la demanda i el seu destí seran,
principalment, menjadors socials, parròquies, associacions, etc.
Es calcula que unes 100.000 persones es beneficiaran del recapte d’“Enviem la fam
a la porra”.
Una porra amb 10 premiats
La donació d’aliments oferia la possibilitat de participar en una porra per a
la final de la Copa del Rei. Deu persones van encertar el resultat (0-1) i, per tant, tindran com a
premi un dinar a la Masia amb exjugadors del FC Barcelona que se celebrarà el pròxim mes de juny. A
més, els premiats podran gaudir, el mateix dia del dinar, d’un tour pel Camp Nou Experience.
Sensibilitat amb els problemes locals
Aquesta campanya ha sorgit de la sensibilitat de la Fundació FC
Barcelona amb els problemes que toquen més de prop la societat catalana. A Catalunya hi ha
1.325.000 persones vivint sota el llindar de la pobresa. El Banc del Aliments, que l’any 2008
va ajudar 50.000 persones, atén actualment més de 100.000 persones. Aquesta evolució demostra la
necessitat d’enfortir les capacitats de recollida i col•laboració amb aquesta entitat
perquè pugui seguir fent la seva important feina social.