12.12.2007 11:08
L’acord FCB - Unicef premiat per la LFP
Marc Parramon
El FC Barcelona ha rebut aquest dimecres a Madrid el ‘Premi d’Or’ del I Festival Internacional de Publicitat i Comunicació de Futbol, creat per la Lliga de Futbol Professional (LFP), a la millor Acció Social per l’acord establert amb l’Unicef.
La gala d’entrega es va dur a terme a la Sala ‘Moma’ de Madrid a les 20.00 hores.
A l’acte hi van assistir més de 300 convidats on havia representants de bona part dels equips
de la Lliga de Futbol Professional. Per part de FC Barcelona qui va recollir el guardó va
ser Lander Unzueta, director executiu de la Fundació FC Barcelona.
El primer palmarès del ‘Festival Internacional de Publicitat i Comunicació de
Futbol’ ha mencionat l’entitat blaugrana atorgant-li el ‘Premi d’Or’
a la ‘Millor Acció Social’ per l’acord signat, a través de la seva Fundació, amb
l’Unicef. El jurat, format per especialistes del món del màrqueting, la publicitat i el
futbol, ha valorat molt positivament aquesta pionera iniciativa solidària que ha tingut una
repercussió d’abast mundial. L’acord, signat el 5 de setembre de 2006 a la seu de
Nacions Unides, a Nova York, ha desplegat el seu primer programa a Swazilàndia, país visitat per
una delegació blaugrana recentment.
A la categoria de millor acció social, compartint guardó amb el FC Barcelona, també
s’ha premiat l’agència Euro RSCG, per la campanya 'Por los que nos quedan' per a BBVA
Bancomer.
La campanya publicitària, també té premi
Per donar ressò públic a aquesta col·laboració amb l’Unicef, el FC Barcelona va
encarregar un anunci a l’agència publicitària Contrapunto que també ha estat premiat.
Concretament, aquest equip de publicistes rep el Premi de Plata en la categoria de ‘Millor
Gràfica’ pel procés de disseny d’aquesta campanya, tant des del punt de vista
conceptual com estètic. El jurat ha guardonat la poderosa imatge que mostrava a un nen del tercer
món envoltat de brutícia a un abocador, emmarcat per les línies d’una porteria de futbol.